1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte, factuur en overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.
Artikel 1. Toepasselijkheid algemene voorwaarden
Artikel 2. Offerte en informatie
2.1 Alle aanbiedingen, prijsopgaven, kostenbegrotingen e.d. van Opdrachtnemer zijn geheel vrijblijvend, tenzij Opdrachtnemer schriftelijk anders heeft aangegeven.
2.2 Alle door Opdrachtnemer verstrekte informatie en/of specificaties gelden steeds bij benadering, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is aangegeven.
2.3 Indien een aanbieding e.d. van Opdrachtnemer niet binnen 14 dagen (of, voor zover daarvan sprake is, de in die aanbieding e.d. expliciet aangegeven – andersluidende – periode) door een schriftelijke opdracht of een opdracht per e-mail is gevolgd en door Opdrachtnemer is bevestigd, is hij vervallen.
2.4 Opdrachtnemer behoudt zich zelfs na aanvaarding van de aanbieding door Opdrachtgever het recht voor de bij haar gedane bestelling of geplaatste opdracht vormvrij te herroepen. Een dergelijke herroeping zal onverwijld na de ontvangst door Opdrachtnemer van de aanvaarding geschieden.
Artikel 3. Verplichtingen Opdrachtgever
3.1 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, zal Opdrachtgever voor eigen kosten zorgen voor voldoende maatregelen om de veiligheid te waarborgen op de plek waar de opdracht wordt uitgevoerd (waaronder doch niet beperkt tot de veiligheid voor artiesten, medewerkers, leveranciers en bezoekers). Indien reeds afspraken zijn gemaakt over vorenbedoelde maatregelen, is Opdrachtnemer niettemin gerechtigd om op ieder gewenst moment aanvullende eisen te stellen, wanneer gewijzigde omstandigheden daartoe nopen.
3.2 De Opdrachtgever dient verantwoordelijkheid te nemen voor het beheer van alle risico's die kunnen voortvloeien uit de uitvoering van de opdracht, inclusief maar niet beperkt tot de werkzaamheden, acties, of nalatigheden van eventuele door de Opdrachtgever ingeschakelde derde partijen. Om dit te waarborgen, verlangen wij dat de Opdrachtgever passende verzekeringen afsluit, waaronder minimaal een Algemene Aansprakelijkheidsverzekering (AVB) en, indien van toepassing, een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
De Opdrachtnemer beschikt reeds over een Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV), een Bedrijfsongevallenverzekering en een Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering als onderdeel van onze operationele vereisten. Daarnaast verwachten wij dat de Opdrachtgever ervoor zorgt dat deze verzekeringen de medewerkers die namens de Opdrachtnemer bij de uitvoering van de overeenkomst betrokken zijn, alsook de door de Opdrachtnemer ter beschikking gestelde eigendommen, adequaat dekken. Op verzoek dient de Opdrachtgever kopieën van de verzekeringspolissen voor de bovengenoemde verzekeringen aan de Opdrachtnemer te verstrekken.
3.3 Opdrachtgever is gehouden alle informatie waarvan zij weet dan wel waarvan zij behoorde te weten dat deze noodzakelijk is voor de uitvoering van de opdracht, tijdig aan Opdrachtnemer te verstrekken. Opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van de door haar verstrekte informatie.
3.4 Opdrachtgever heeft geen aanspraak op enige vorm van schadevergoeding, indien (a) Opdrachtgever niet dan wel niet in voldoende mate aan haar verplichtingen heeft voldaan zoals opgenomen in artikel 3.1 en/of 3.2 in deze algemene voorwaarden en Opdrachtnemer de opdracht geheel of gedeeltelijk geen doorgang laat vinden (waartoe Opdrachtnemer gerechtigd is) en/of (b) Opdrachtgever niet dan wel niet in voldoende mate aan haar verplichtingen heeft voldaan zoals opgenomen in artikel 3.1 en/of 3.2 in deze algemene voorwaarden, Opdrachtnemer Opdrachtgever daarop schriftelijk heeft gewezen en Opdrachtgever desondanks de opdracht wenst te laten doorgaan.
3.5 Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de afdracht van de vergoedingen wegens het gebruik van intellectuele eigendomsrechten van derden (waaronder doch niet beperkt tot Bumarechten).
3.6 Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, is Opdrachtgever verantwoordelijk voor de vereiste toestemming van derden en/of vergunningen, alsmede onderzoek hiernaar.
3.7 Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het handelen en nalaten van de door haar ingeschakelde en/of uitgenodigde derden die bij de opdracht zijn betrokken, zoals bezoeker van een evenement.
3.8 Opdrachtgever is verantwoordelijk voor eventuele fiscale consequenties en/of betaling (van naheffingen) ten gevolge van de Werkkostenregeling (WKR). Opdrachtgever vrijwaart en stelt Opdrachtnemer volledig schadeloos aangaande aanspraken van derden die Opdrachtgever daaromtrent ontvangt.
Algemene voorwaarden - 2025
Artikel 4. Aansprakelijkheid en zelfstandigheid opdrachtnemer
4.1. Opdrachtnemer verklaart als zelfstandig ondernemer werkzaamheden te verrichten onder deze overeenkomst en is niet in loondienst bij Opdrachtgever.
4.2. Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het afdragen van belastingen en premies, en vrijwaart Opdrachtgever voor eventuele aanspraken van de Belastingdienst.
4.3. Opdrachtnemer bepaalt zelf de wijze waarop de werkzaamheden worden uitgevoerd, binnen de grenzen van de afspraken/eisen die gemaakt zijn met Opdrachtgever.
4.4. Opdrachtnemer is vrij om opdrachten van andere opdrachtgevers aan te nemen, mits dit de uitvoering van de opdracht niet belemmert.
4.5. Er is geen sprake van een gezagsverhouding tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer. Opdrachtnemer is niet verplicht instructies van Opdrachtgever op te volgen die verder gaan dan de inhoud van de opdracht.
4.6. Opdrachtnemer verricht de werkzaamheden zelfstandig of in teamverband zonder continue toezicht van de opdrachtgever. Alle werkzaamheden zullen volgens afspraak uitgevoerd worden waarbij vrije inbreng van opdrachtnemer mogelijk is.
4.7. Opdrachtnemer verbindt zich tot het leveren van een ter plekke overeengekomen resultaat. Het proces, de middelen en de benodigde tijd om dit resultaat te bereiken, worden door Opdrachtnemer zelf bepaald afhankelijk van het werk- tempo en eventuele door opdrachtnemer beschikbaar gestelde (vervoers)middelen.
4.8 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat zij is uitgegaan van door of namens Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie.
4.9 Opdrachtnemer is slechts aansprakelijk voor schade (i) indien deze schade valt onder de dekking van haar aansprakelijkheidsverzekering en wel tot het bedrag dat door haar verzekering wordt uitgekeerd te vermeerderen met het eigen risico dan wel (ii) indien er sprake is van opzet of grove schuld van haar of een van haar leidinggevenden.
4.10 Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor schade veroorzaakt door (een tekortkoming of onrechtmatig handelen/nalaten van) uitvoerende dienstverleners en/of toeleveranciers, waaronder tevens begrepen het personeel van die dienstverleners en/of toeleveranciers, die Opdrachtnemer in verband met of ten behoeve van de uitvoering van – een onderdeel van – de overeenkomst heeft ingeschakeld.
4.11 Alle vorderingsrechten en andere bevoegdheden, uit welke hoofde dan ook, die Opdrachtgever jegens Opdrachtnemer heeft dienen binnen 12 maanden na het moment waarop Opdrachtgever hiermee bekend werd of redelijkerwijze had kunnen zijn, schriftelijk door Opdrachtnemer te zijn ontvangen, bij gebreke waarvan deze komen te vervallen.
4.12 Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor aanspraken van derden (waaronder doch niet beperkt tot deelnemers en bezoekers), die in verband met de uitvoering van de opdracht schade lijden.
4.13 Eventuele door opdrachtnemer verstrekte adviezen zijn altijd vrijblijvend en opvolging daarvan komt voor rekening en risico van Opdrachtgever.
4.14 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade aan goederen die door Opdrachtgever aan haar ter beschikking zijn gesteld. Opdrachtgever zal voor een deugdelijke verzekering zorg dragen.
Artikel 5. Overmacht
Omstandigheden welke niet aan Opdrachtnemer te wijten zijn, welke van dien aard zijn dat naleving van de overeenkomst redelijkerwijze niet meer of niet meer in volle omvang gevergd kan worden (zoals doch niet beperkt tot extreem weer, intrekking van een of meerdere vergunningen, nationale rouw en pandemie) geeft haar het recht de opdracht geheel of gedeeltelijk te ontbinden en/of de uitvoering daarvan op te schorten zonder enige verplichting tot schadevergoeding. Opdrachtnemer behoudt in dat geval haar recht op vergoeding (waaronder doch niet beperkt tot kosten voor door haar ingeschakelde derden). Opdrachtnemer adviseert Opdrachtgever zich tegen deze risico’s te verzekeren.
Artikel 6. Soorten betalingen, annuleren van een opdracht en handelsrente
6.1 De overeengekomen prijs (opdrachtsom) is exclusief BTW en eventuele andere heffingen van overheidswege, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Afgesproken prijzen zijn uitgedrukt in prijzen per dag en/of prijzen per uur tenzij anders schriftelijk overeengekomen. De betaling geschiedt op een door opdrachtnemer toegewezen bankrekening- nummer onder vermelding van het factuur nummer, of via een betaalwijze vanuit het door opdrachtnemer hebbende boekhoudprogramma.
6.2 Wijzigingen waaronder meerkosten in de oorspronkelijke opdracht van welke aard ook, door of namens Opdrachtgever aangebracht, die hogere kosten veroorzaken dan waarop bij de prijsopgave kon worden gerekend, worden de Opdrachtgever extra in rekening gebracht.
6.3 Als de opdrachtnemer het aanbod van de opdrachtgever aanvaardt, zendt de opdrachtnemer, na de retourontvangst van de ondertekende kopie van het bevestigingsformulier, een factuur van het totaalbedrag. Deze factuur dient door de opdrachtgever binnen 14 dagen na de factuurdatum en in ieder geval voor de datum dat het evenement gaat plaatsvinden voldaan te zijn tenzij schriftelijk anders afgesproken.
6.4 Opdrachtgever is op ieder moment op eerste verzoek van Opdrachtnemer verplicht zekerheid te stellen voor de voldoening van al hetgeen door haar is verschuldigd.
6.5 Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen, dient betaling te geschieden binnen de betalingstermijn zoals vermeld op de factuur. De betalingstermijn is een fatale termijn. Opdrachtgever is niet gerechtigd enige betaling op te schorten dan wel te verrekenen. Het standaard tarief dat gehanteerd word bij Voets Eventservices bedraagt 14 dagen.
6.6 De opdrachtgever kan de opdracht alleen telefonisch of via e-mail annuleren. Als de annulering plaatsvindt binnen een bepaald aantal dagen voor de geplande uitvoeringsdatum, geldt een annuleringsvergoeding volgens het volgende schema:
Minder dan 7 dagen voor de uitvoeringsdatum: Het volledige geoffreerde bedrag exclusief BTW.
7-14 dagen voor de uitvoeringsdatum: 50% van het geoffreerde bedrag exclusief BTW.
14-30 dagen voor de uitvoeringsdatum: 30% van het geoffreerde bedrag exclusief BTW.
30 dagen of meer voor de uitvoeringsdatum: Administratiekosten van €30,00 exclusief BTW.
6.7 Indien de Opdrachtgever de Opdrachtnemer inhuurt voor specifieke tijden, bijvoorbeeld voor een evenement of project, is de Opdrachtgever verplicht de ingeplande uren te betalen, zelfs indien deze uren uiteindelijk niet worden uitgevoerd om welke reden dan ook, behalve in gevallen van overmacht zoals beschreven in Artikel 5 (Overmacht). De Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om deze uren in rekening te brengen conform de overeengekomen tarieven, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen tussen de Opdrachtnemer en de Opdrachtgever.
Indien de opdrachtgever annuleert en Voets Eventservices reeds kosten heeft gemaakt in verband met de uitvoering van de opdracht, behoudt Voets Eventservices het recht om deze kosten op de opdrachtgever te verhalen.
6.8 Indien Opdrachtgever niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, is hij een handelsrente verschuldigd van 12% per week over het volledige openstaande bedrag exclusief btw.
De rente wordt berekend over het (eventuele) verhoogde openstaande bedrag exclusief btw (inclusief eerder in rekening gebrachte rente) indien de betalingsachterstand voortduurt.
De berekening van het nieuwe verschuldigde tarief inclusief handelsrente vindt plaats per nieuwe betalingsperiode (bijvoorbeeld elke week), waarbij rente op rente van toepassing is.
Opdrachtgever blijft verantwoordelijk voor de tijdige betaling van het verhoogde bedrag en eventuele bijkomende kosten die voortvloeien uit verdere vertraging. Bijkomende kosten zullen ten alle tijden worden besproken met de opdrachtgever.
Artikel 7. Beëindiging en ontbinding
7.1 Onverminderd de aan Opdrachtnemer verder toekomende rechten is Opdrachtnemer gerechtigd de overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel of gedeeltelijk door middel van een schriftelijke verklaring te ontbinden indien: – Opdrachtgever in verzuim is met de nakoming van een of meer verplichtingen uit de overeenkomst; – Opdrachtgever in staat van faillissement is verklaard, (voorlopige) surséance van betaling heeft aangevraagd, op hem/haar de toepassing van de wet Schuldsanering Natuurlijke personen van kracht is geworden, zijn bedrijf heeft stilgelegd of heeft geliquideerd, er beslag wordt gelegd op een aanzienlijk deel van zijn vermogen ofwel hij zijn bedrijf aan derden overdraagt.
Artikel 8. Intellectuele eigendomsrechten
8.1 Opdrachtnemer is dan wel wordt uitsluitend rechthebbende van alle bestaande en toekomstige rechten van intellectueel eigendom (waaronder doch niet beperkt tot het auteursrecht) die rusten op of voortvloeien uit werken (in welke vorm dan ook, waaronder doch niet beperkt tot uitgewerkte ideeën, voorstellen, designs en concepten) die Opdrachtnemer in het kader van de opdracht ontwikkelt en/of heeft (laten) ontwikkelen. Opdrachtgever verkrijgt hierop voor de duur van de opdracht een gebruiksrecht.
8.2 Opdrachtgever garandeert intellectueel eigendomsrechten van derden te respecteren. Indien Opdrachtnemer door handelen en/of nalaten van Opdrachtgever inbreuk maakt op intellectuele eigendomsrechten van derden, zal Opdrachtgever Opdrachtnemer, de werknemers van Opdrachtnemer en/of door Opdrachtnemer ingeschakelde derden op het eerste verzoek vrijwaren.
8.3 Door het in het kader van de opdracht aan Opdrachtnemer ter beschikking stellen van materialen of werken, van welke aard dan ook, geeft Opdrachtgever onvoorwaardelijke toestemming aan Opdrachtnemer deze materialen en werken op welke wijze dan ook te gebruiken, voor zover dit voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht redelijkerwijs vereist is.
8.4 Opdrachtgever en derden onderdeel uitmakend van de opdracht zijn gerechtigd geluid, foto-en/of beeldopnamen van de opdracht te maken, tenzij Opdrachtnemer uitdrukkelijk schriftelijk anders heeft bedongen. De geluid-, foto – en/of beeldopnamen mag Opdrachtgever en derden onderdeel uitmakend van de opdracht niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer worden gebruikt in interne en externe communicatie-uitingen.
8.5 Opdrachtnemer is gerechtigd geluid, foto – en/of beeldopnamen van de opdracht te maken, tenzij Opdrachtgever uitdrukkelijk schriftelijk anders heeft bedongen. Geluid -, foto – en/of beeldopnamen van de opdracht mogen door Opdrachtnemer zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtgever worden gebruikt in interne en externe communicatie-uitingen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
Artikel 9. Verwerken van persoonsgegevens
9.1 Indien Opdrachtnemer bij de uitvoering van de Overeenkomst ten behoeve van Opdrachtgever persoonsgegevens verwerkt, zijn in aanvulling op de Algemene Verkoopvoorwaarden de onderstaande voorwaarden van toepassing.
9.2 De begrippen die in deze voorwaarden worden gehanteerd hebben de betekenis die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (hierna: “AVG”) daaraan heeft toegekend of die de rechtspraak daaraan geeft.
Artikel 10. Verdeling van de verantwoordelijkheid
10.1 Voor verwerkingen van persoonsgegevens, waaronder in ieder geval begrepen maar niet beperkt tot de verzameling van de persoonsgegevens door de opdrachtgever, verwerkingen voor doeleinden die niet door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer zijn gemeld, verwerkingen door derden of voor andere doeleinden, is Opdrachtnemer niet verantwoordelijk.
10.2 Opdrachtgever staat ervoor in dat de inhoud, het gebruik en de opdracht tot verwerkingen van persoonsgegevens, niet onrechtmatig zijn en geen inbreuk maken op enig recht van derden. Zakelijke- Opdrachtgevers vrijwaren de Opdrachtnemer voor alle aanspraken van derden die voortvloeien uit het niet voldoen aan de voornoemde garantie door de opdrachtgever.
10.3 De verplichtingen van de opdrachtgever die uit deze voorwaarden voortvloeien, gelden ook voor degenen die persoonsgegevens verwerken onder het gezag van Opdrachtgever, zoals werknemers of door hen ingeschakelde derden.
Artikel 11. Doorgifte van persoonsgegevens
11.1 Opdrachtnemer verwerkt persoonsgegevens in landen binnen de Europese Economische Ruimte. Opdrachtgever geeft Opdrachtnemer toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens in landen buiten de Europese Economische Ruimte., met inachtneming van de daarvoor geldende wet- en regelgeving.
11.2 Opdrachtnemer zal Opdrachtgever op verzoek melden naar welk land of welke landen de persoonsgegevens worden doorgegeven.
Artikel 12. Verzoeken van betrokkenen
12.1 Als een betrokkene een verzoek over zijn persoonsgegevens rechtstreeks richt tot Opdrachtnemer, zal Opdrachtnemer het verzoek binnen redelijke termijn doorsturen aan de Opdrachtgever. Opdrachtnemer mag de betrokkene daarvan op de hoogte stellen.
12.2 Opdrachtnemer zal de betrokkene rechtstreeks antwoorden indien de opdrachtnemer dat wettelijk verplicht is of de opdrachtnemer hierin een zelfstandige verantwoordelijkheid op basis van de AVG.
12.3 Opdrachtnemer is gerechtigd om de kosten van de beantwoording van verzoeken van betrokkenen aan de opdrachtgever in rekening te brengen.